Geachte heer/mevrouw,

Wij een gezin bestaande uit:ik,M.van Mourik moeder van 25,vader(36) en zoontje van 3 hebben sinds een paar dagen bericht ontvangen dat we over 2 weken(29juni) ontruimd worden door de deurwaarder.

De situatie zit zo:

We zitten in de WSNP en door een huurachterstand heeft de huurbaas besloten ons eruit te alten zetten.

We huren van een particulier,we onen boven de winkel waar deze woning van is en waar ik officieeel nog in dienst ben.

De huurachterstand is ontstaan doordat mijn vriend minder uitkering uitbetaald kreeg gedurende een paar maanden doordat er belasting vanaf getrokken was .

Dat bedrag hebben we later pas terug gekregen nadat we een belastingsformulier ingevuld hadden,daar ging enige tijd overheen en konden we de huur niet in een keer betalen.

Volgend onze bewindvoerder was de huurbaas nog niet van plan te ontruimen en wou hij wel een betalingsregeling met ons treffen.Maar er was geen enkele medewerking van zijn kant.

Bij contact van onze kant nam hij de telefoon nooit op,en ook reageerde hij nooit op onze mailtjes/faxen.

Hij heeft ons al eerder een keer zo'n vieze streek geleverd toen hij een afspraak ging ontkennen die we gemaakt hadden toen we al eerder met huurachterstand te maken hadden voordat we in de wsnp zaten,we hadden toen telefonisch contact over hoe we het zouden gaan oplossen,wij vertelden toen dat we een lening zouden afsluiten voor oa de huurachterstand,maar dat was volgens hem niet nodig,een betalingsregeling moest ook kunnen ,en een paar dagen later hadden we een brief van de deurwaarder op de mat,dat we ontruimd gingen worden,dat is gelukkig niet doorgegaan doordat we hulp aan stadsbank hadden gevraagd en we in februari dit jaar in de wsnp kwamen ,nu is het geval dat onze bewindvoerder 2 dagen te laat het verzoek om bevriezing van t vonnis heeft ingediend voor een paar maanden terug ,met gevolg dat de huurbaas nu vrij spel heeft en ons er nu uitzet zonder dat bezwaar van de bewindvoerder zin heeft, we hebben dus geen poot meer om op te staan.

Onze 2 urgentieaanvragen zijn ook afgewezen,in de eerste beslissing stond dat onze situatie geen onvoorzienbare camaliteit is,dus we zouden onze schulden oa de huurschuld hebben kunnen zien aankomen,dat is volgens ons niet het geval,ik heb een half jaar op mijn uitkering moeten wachten,door een fout van het CWI,daardoor moest ons gezin een jaar rondkomen van 1 inkomen,dat onder t minimum zat,dus de huur konden we soms onmogelijk nog betalen.

De 2e beslissing luidde:Er was nog geen vaste uitzettingsdatum bekend,dus we zaten nog veilig en anders zouden we bij familie/vrienden terrecht kunnen,terwijl we duidelijk aangegeven hadden dat dat NIET mogelijk is.Ik heb dat toen telefonisch kunnen toelichten,daar hoefde ik niet voor op de afspraak te verschijnen als we van mening waren dat het bezwaarschrift die de bewindvorder had opgesteld geen verdere toelichting nodig had.

Onze bewindvoerder had namelijk na de eerste afwijzing een bezwaarschrift opgesteld,waar in stond dat met mijn borderline stoornis de situatie weleens levensbedreigend kan worden,omdat ik structuur en stabilitiet nodig heb,wil ik niet in een depressie belanden,deze situatie doet me gewoon niet goed,maar over mijn situatie stond niks in de 2e beslissing,er klopt dus weinig van deze beslissing.

De situatie is nu veranderd doordat we nu WEL een uitzettingsdatum hebben.

Nu kunnen we wel bezwaar maken,maar daar gaat ook meer dan 2 weken overheen en daar hebben we nu niks aan,daarom onze schreeuw om hulp bij jullie.

Kunnen jullie alstublieft helpen?

We kunnen max €400 aan huur betalen

We willen gewoon een dak boven ons hoofd houden,maar als familie niet kan helpen,houd het op.

Een opvangcentrum is voor ons ook geen optie,omdat ik door mijn borderline stoornis angstaanvallen krijg als er veel mensen om mij heen zijn.

Ik hoop op een spoedige reactie,Mvg M.van Mourik

tel:0616624391

mailadres:epverburg@casema.nl