Hangt er wel van af wat voor 'n type droger je hebt:

De aanschafprijs van een condensdroger is namelijk hoger dan van een luchtdroger. Condensdrogers kosten tussen de f 800,- en f 1900,-, luchtdrogers tussen de f 350,- en f 1400,-. De energiekosten van het gebruik van beide wasdrogers zijn ook verschillend Hieronder volgt een vergelijking, waarbij ook de waslijn is meegenomen. Het gaat om een bedrag in guldens, per droogbeurt (5 kg).

Winter/Zomer Condensdroger: 0,70 1,00
Winter/Zomer Luchtdroger: 1,10 0,95
Winter/Zomer Waslijn (binnen): 0,20 0,00
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Daar valt niet direct een antwoord op te geven, omdat er heel veel zaken in meespelen. Hoe groot is de was (hoeveel kilo), hoeveel toeren centrifugeer je, hoe droog wil je het hebben, enzovoort. Dan: net als bij een auto gaat het niet alleen om de benzine, maar ook om de aanschafprijs die je moet delen door een aantal jaren gebruik, dus als je 5 jaar met een wasdroger van 500 euro doet, en elke week 1x wast, dan kost het aan afschrijving ook nog eens 500/5 = 100 per jaar, 100/50 = 2 euro per droogbeurt.

kijk ook eens op http://www.milieucentraal.nl/pagina.aspx?onderwerp=wasdroger voor de energiekosten.

en ja, de waslijn is goedkoper, maar niet zo zeker als het regent.
13 jaar geleden
Tarief­soort Stroom Leverings­tarief per kWh Energie­belasting per kWh Totaal
Continu tarief € 0,0841 € 0,1326 € 0,2167
Nachttarief laag € 0,0662 € 0,1326 € 0,1988
Nachttarief hoog € 0,0951 € 0,1326 € 0,2277
Avondtarief laag € 0,0693 € 0,1326 € 0,2019
Avondtarief hoog € 0,0987 € 0,1326 € 0,2313

als je bedoelt wat een was drogen kost zijn dit de kWh prijzen
als je een wasdroger bedoelt zijn de prijzen tussen de 300 euro en 800 euro
ligt aan het merk en kwaliteit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gemiddeld kost het drogen met een luchtafvoerdroger 1,15 en met een condensdroger 1,30.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iets meer dan een euro (en dat hangt heel sterk af van je type wasdroger, de leeftijd, hoeveel en hoe droog je was er in gaat, hoe goed je wasmachine centrifugeert (of dat je nog en aparte centrifuge gebruikt), hoe droog je hem wilt hebben en of je nachtstroom hebt.

Buiten hangen echter is altijd gratis, met één kleine aantekening : er sneuvelt nog wel eens een knijper. Ook buiten drogen kost je dus enkele centen per jaar.